فکر می کنم نیمی از مخاطبان این مقاله با من موافق باشند که شهر از راه دور بهتر از زمانی است که در آن هستید! بدتر از آن، سبک زندگی شهری ما افرادی را که به محیط زیست اهمیت می دهند از خود دور می کند.
اما این علاقه به قدری شدید است که حتی در شلوغی شهرها. ما هنوز نمی توانیم از گل و گیاه دور باشیم و حداقل ۱-۲ گلدان در خانه یا محل کار داشته باشیم.
شلوغی بازارهای گل و گیاه آپارتمانی در سراسر شهرها و همچنین حضور زیاد گلفروشان آنلاین، قطعا نشان می دهد که علاقه به سبز کردن فضای زندگی بیش از پیش در حال افزایش است. به عنوان مثال، طبق گزارش shopify، در اواسط سال ۲۰۲۰ و درست در اوج کرونا، جستجو برای کلمه خرید گل افزایش یافت! در این شرایط قطعا علاقه به طراحی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی در بین فعالان این حوزه وجود دارد.
اگر شما هم جزو کسانی هستید که فکر می کنید می توانید نه تنها کسب و کار، بلکه زندگی خود را با کمک اینترنت تغییر دهید، در این مقاله با من همراه باشید تا تمامی مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی آنلاین را برای شما توضیح دهیم.
راهنمای طراحی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی
می دانم که در ابتدای کار این سوال دارید که چگونه می توان در فروشگاه اینترنتی گل و گیاه آپارتمانی برای مشتریان ارسال و به دست مشتریان تحویل داد؟ نگران نباشید، شرکت های پست در این زمینه همراه شما هستند و بدون نگرانی کالا را به دست مخاطبان شما می رساند. بنابراین تمام مراحل را با دقت بخوانید تا بتوانم در مورد نحوه ارسال به موقع کالا صحبت کنم.
۱- گوشه ای از بازار گل و گیاه آپارتمانی را پیدا کنید!
بهترین گزینه برای راه اندازی کسب و کار یا کسب و کار اینترنتی این است که به جای ورود به بازار بزرگ به گوشه ای از بازار بروید. به این ترتیب از مزایای بسیاری مانند دسترسی آسان تر به مشتریان، کاهش هزینه های بازاریابی، کاهش هزینه های برندینگ و غیره برخوردار خواهید شد. اما انتخاب گوشه در بازار گل و گیاه آپارتمانی به چه معناست؟ اجازه بدهید مثال بزنم:
- فروش گل و گیاه آپارتمانی،
- فروش کاکتوس،
- فروش گیاهان باغی،
- فروش عمده گیاه،
- فروش بذر گیاهان خوراکی،
- فروش گیاهان آبزی،
- فروش محصولات مراقبت از گیاه مثل کود،
- فروش گلدانهای تزئینی،
- فروش تراریوم،
- فروش محصولات مشتق از گیاهان مثل کرم آلوئهورا،
- و… .
در واقع، اگر به جای ورود به کل بازار، یکی از حوزه های بالا را انتخاب کنید، عملا از طریق طریق استراتژی نیچ مارکتینگ پیش رفتهاید. به این ترتیب می توانید بدون نیاز به رقابت با بزرگ ها به سرعت در این گوشه از بازار به یک برند تبدیل شوید و سپس با سرمایه به دست آمده میتوانید به دیگر بازارها هم وارد شوید.
۲- به فکر تامین محصول باشید
خب، قدم بعدی ایمن سازی محصول است. برخلاف تصور رایج که بسیاری از مردم فکر میکنند برای راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود باید یک تولیدکننده یا فروشنده محصول باشید، اتفاقاً میتوانید آن را بدون محصول خود به صورت آنلاین بفروشید!
همانطور که قبلاً در مقاله خرده فروش (Drop shipping) گفتم، می توانید به سراغ فروشنده/تولیدکننده بروید و در مورد کمیسیون فروش با آنها صحبت کنید و حتی قرارداد ببندید. بعد از این عکس ها محصولاتش را در سایت قرار دهید و هر زمان که سفارش گرفتید به او بگویید که سفارش را برای مشتری ارسال کند.
دقت کنید، همین حالا تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی به همین شکل در حال فعالیت هستند، بنابراین تصور نکنید روشی که توضیح دادم غیر قابل اجراست.
در هر حال، اگر هم خودتان در حال حاضر تولید کننده یا فروشنده محصول هستید، شرایط بهتری خواهید داشت چون سودتان افزایش پیدا کرده و دیگر عملا از ۰ تا ۱۰۰ فروش را در دست میگیرید.
نکته: اگر نظر من را بخواهید، پیشنهاد میکنم برای ابتدای کار از دیگران برای تامین محصول کمک بگیرید، به این ترتیب زمان کافی برای رشد دادن کسب و کارتان را پیدا میکند. بعد هم وقتی شرایط بیزینستان به حد مطلوبی رسید، میتوانید خودتان اقدام به تامین محصول کنید.
۳- وب سایت فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی خودتان را راهاندازی کنید
خب، الان عملا زمان آن رسیده که وارد دنیای کسب و کارهای اینترنتی شوید. برای این کار در قدم اول نیاز به ساخت یک سایت دارید. اگر نمیدانید باید چطور وب سایت فروشگاهی بسازید و آن را مدیریت کنید، پیشنهاد میکنم طراحی فروشگاه اینترنتی در اهواز مشاهده بکنید.
فروشگاه اینترنتی که از ما تحویل میگیرید، به شکل کاملا حرفهای ساخته شده. همینطور تمامی آموزشهای لازم مدیریت سایت و کار با آن از طرف متخصصان اهواز توسعه در اختیار شما قرار میگیرد. البته مزیتها به اینجا ختم نمیشود، از جمله دیگر مزایایی که به خاطرش پیشنهاد میکنم، این است که متخصصان ما به شکل رایگان و ۱ ساله سایت شما را پشتیبانی میکنند تا مبادا مشکلات فنی کسب و کارتان را به خطر بیندازد و مهمتر از همه:
شما میتوانید همین حالا با ورود به لینک قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی، سایت فروشگاه اینترنتی مورد نظرتون نظر را انتخاب کرده، در کمتر از چند روز سایتتان را تحویل گرفته و با آن کار کنید! در نهایت از آن لذت ببرید.
۴- محصولات فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی به درستی قیمتگذاری کنید!
خب، به یکی از بخشهای مهم مسیر رسیدیم. به طور کلی در دنیای کسب و کار قیمتگذاری یکی از مهمترین عناصر محسوب میشود. در این مرحله شما باید با توجه به شرایط بازار، رقبا، مخاطبان و… محصولاتتان را قیمتگذاری کنید.
اینکه محصولات را با قیمت ارزان بفروشید یا گران با توجه به استراتژیهای خودتان مشخص میشود، اما اگر نظر من را بخوانید:
اصولا افرادی که اقدام به خرید آنلاین گل میکنند، آندسته از مخاطبانی هستند که خیلی برایشان چند هزار تومان هزینه بیشتر مهم نیست، اما در مقابل به وجود خدماتی مثل گارانتی محصول، پشتیبانی، ارسال به موقع و … اهمیت میدهند. با توجه به این موضوع، شاید بهتر باشد به جای استراتژیهای کاهش قیمت، به فکر افزایش تعداد و کیفیت خدمات و در مقابل افزایش قیمت باشید. در هر حال، در حین قیمتگذاری به این نکات و موارد مربوط به هزینه ها هم دقت کنید:
- بستهبندی محصول،
- ارسال سریع کالا،
- بیمه محصول،
- افزایش یا کاهش قیمت گل در فصلهای مختلف،
- و… .
نکته: اگر مشتریان هدف شما مخاطبان خرید عمده گل هستند، شاید بهتر باشد به سراغ استراتژیهای کاهش هزینه و قیمت بروید.
۵- از محصولات فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی، عکس حرفهای بگیرید!
به طور کلی در دنیای کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاهی، تصاویر محصول اهمیت زیادی دارد. حالا زمانی که صحبت از فروش گل باشد این اهمیت چند برابر میشود چراکه خریداران این محصول به شدت نسبت به ظاهر آن حساسیت دارند. بنابراین باید برای گرفتن عکس از گل و گیاهان، به چند نکته دقت کنید:
- از فیلترهایی که عکس محصول را بهشکل غیر واقعی ویرایش میکند، استفاده نکنید،
- حتما از زوایای مختلف محصول عکس بگیرید،
- حتما یک یا چند عکس از نمای نزدیک محصول در صفحه قرار بدهید،
- بهتر است در فضایی از محصول عکس بگیرید که بسیار جذاب و متفاوت باشد و احساس طبیعی بودن را به ذهن مخاطب القا کند،
- حتما نور زیادی در محیط عکاسی قرار بدهید تا هم عکسها زیباتر شوند و هم مشتری بتواند تمامی زوایای محصول را ببیند.
پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با خدمات ما حتما مقالات زیر را بخوانید:
- طراحی فروشگاه اینترنتی
- بک لینک ها چگونه بر سئو تأثیر میگذارند؟
- قیمت تبلیغات پیامکی
۶- برای ارسال محصول فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی، برنامهریزی کنید
همانطور که بالاتر هم گفتم، برای راه اندازی فروشگاه آنلاین گل یکی از مهمترین سوالات و چالشها، نحوه ارسال محصول است. نکته مهمتر اینجاست که به همان اندازهای که شما در مورد این موضوع نگرانی دارید، مشتریانتان هم در مورد آن نگرانند. ببینید، به طور کلی شما ۲ روش ارسال محصول دارید:
روش اول ارسال محصول داخل شهر است. در واقع فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی را میتوانید برای مشتریان شهر خودتان به کمک تاکسیهای آنلاین، سرویسهای آنلاین مخصوص بار و… ارسال کنید.
روش دوم ارسال، ارسال خارج شهری برای مشتریانی است که از دیگر استانها اقدام به خرید محصول کردهاند. برای رساندن محصول به آنها باید از شرکتهای پستی کمک بگیرید. در حال حاضر هم شرکت پست، هم شرکت تیپاکس در این زمینه با شما همکاری میکنند. علاوه بر این، شرکتی به اسم کالا رسانان چاپار هم خدماتی ارائه میکنند که میتواند به شما کمک کند.
برای مشتریان همه چیز را توضیح بدهید
همانطور که گفتم، مشتریان هم مثل شما نگران این هستند که قرار است چطور گلها را به دستشان برسانید و چه تضمینی هست که محصول سالم به آنها برسد؟ با توجه به این، حتما باید یک صفحه در سایتتان قرار بدهید، تمامی توضیحات در مورد نحوه ارسال را در آن نوشته و حتی لینک صفحه را در بخش منو یا جایی قرار بدهید که مخاطبان به محض ورود بتوانند آن را مشاهده کنند.
۷- فعالیت در اینستاگرام را شروع کنید
بعد از طراحی سایت و بهینه کردن آن برای نمایش در نتایج جستجو، فعالیت در اینستاگرام بهترین روش برای جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری است. حتی ممکن است در صورت فعالیت درست، مخاطبانی که در اینستاگرام جذب میکنید بسیار بیشتر از مخاطبان سایت شود. اما باید در اینستاگرام چه کنیم؟
تولید محتوا! در واقع کاری که باید در اینستاگرام بکنید، تولید محتوای جذاب برای مخاطب است. مثلا در حوزه فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی از جمله محتواهای جذابی که میتوانید به کمکش مشتری جذب کنید، اینها هستند:
- نمایش محصولات و گلهای جذاب،
- توضیح در مورد ویژگیهای هر گونه گل،
- توضیح در مورد تیره انواع گیاهان،
- آموزش نگهداری گیاهان،
- آموزش تکثیر گیاهان،
- و…
به کمک چنین محتواهایی، مخاطبان زیادی به پیجتان جذب میشوند و بعد از آن با اعتمادسازی، عملا به مشتریان دائمیتان تبدیل میشوند.
۸- توضیحات محصول کاملی در فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی بنویسید
به طور کلی شما در هر حوزهای هم که اقدام به فروش اینترنتی محصول کنید، باید برای افزایش احتمال فروش در صفحه محصول توضیحات کاملی در مورد آن بنویسید. نکته اینجاست که بعضی محصولات نیاز به توضیحات زیادی ندارند و در مقابل بعضی دیگر از محصولات، باید توضیحات زیادی داشته باشند تا مخاطب با خیال راحت اقدام به خریدشان کند.
فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی دقیقا از همین نوع محصولاتی است که باید برایشان توضیحات زیادی قرار بدهید. توضیحاتی در مورد نام گیاه، سن آن، تیره گیاه، آپارتمانی بودن و نبودن و… . در واقع هر چه که در صفحه محصول سوالات بیشتری از ذهن مخاطب را پاسخگو باشید، احتمال تبدیل او به یک مشتری بیشتر میشود.
۹- در وبلاگ سایت فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی محتوای جذاب منتشر کنید
اجازه بدهید چند تا از کلمات کلیدی که در گوگل در مورد فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی جستجو شده را برایتان بنویسم:
- آموزش نگهداری از پتوس،
- دلیل خشک کردن کاکتوس،
- انواع کاکتوس،
- نحوه تکثیر کاکتوس،
- و…
میدانید نکته مهمی که وجود دارد چیست؟ اینکه کاربرانی که این کلمات را جستجو میکنند، همگی از افراد علاقهمند به دنیای فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی هستند. به زبان دیگر اینها همه مشتریان و مخاطبان علاقهمند به کسب و کار و محصول شما هستند.
با توجه به این موضوع، حتما در وبلاگ سایتتان اقدام به انتشار محتوای منظم کنید. زمانیکه تعداد این محتواها زیاد شود و البته در کنارش به دیگر فاکتورهای سئوی سایت اهمیت بدهید، محتواها در صفحه اول نتایج جستجو دیده شده، مخاطبان را به سایتتان دعوت میکنند و به این ترتیب میتوانید آنها را به مشتری تبدیل کنید.
۱۰- تجربه کاربری سایت فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی را بهبود بدهید
تجربه کاربری، تجربهای است که الان از حضور در این سایت دارید! مثلا اینکه رنگ پسزمینه به خوبی تنظیم شده و باعث آزار چشمانتان نمیشود، اینکه لینک تمامی صفحات مورد نیازتان در منو قرار گرفته، اینکه سرعت سایت بهبود پیدا کرده، حتی اینکه به دلیل وجود فلان مشکل در سایت احساس بدی دارید، اینهم جزوی از تجربه کاربری یا همان UX سایت است.
نکته مهم اینجاست که امروز تجربه کاربری هم در سئوی سایت و هم نرخ تبدیل مخاطب به مشتری تاثیر زیادی دارد. مثلا چند سال پیش بود که آمازون اعلام کرد صرفا یک تاخیر یکدهم ثانیهای در سرعت، باعث کاهش شدید فروشش شده! با توجه به این موضوع، حتما در مورد تجربه کاربری مطالعه کرده و مطمئن شوید تمامی فاکتورهایش را اجرا کنید.
البته اگر فروشگاه اینترنتیتان را از اهواز توسعه گرفته باشید، به طور پیشفرض بسیاری از فاکتورهای مربوط به تجربه کاربری در آن رعایت شده.
همین الان فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی آنلاین خودتان را راهاندازی کنید
به عنوان کلام آخر؛ اگر واقعا تصمیمتان برای راه اندازی فروشگاه گل و گیاه آپارتمانی جدی است، پیشنهاد میکنم همین حالا وارد قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی شده و صاحب سایت با پشتیبانی رایگان یک ساله شوید. هرجا و هروقت که سوال یا مشکلی داشتید، تیم پشتیبانی شما را راهنمایی میکند.
اگر هم هنوز در ساخت چنین کسب و کاری تردید دارید و در ذهنتان با چالشی روبرو هستید، همین حالا سوالتان را در موردش در بخش نظرات مطرح کنید تا به طور جامع آن را جواب بدهم. اگر هم نیاز به راهنمایی در مورد طراحی سایت دارید، با شماره ۰۹۳۶۰۳۵۵۴۴۰ تماس بگیرید تا به صورت رایگان از مشاوره طراحی سایت بهرهمند شوید.