کاملترین چک لیست سئو فروشگاه اینترنتی در سال ۲۰۲۲

چک لیست سئو سایت فروشگاه اینترنتی

یک سوال؛ آیا سئو سایت فروشگاه اینترنتی واقعاً مهم است با توجه به اینکه راه حل های بازاریابی اینترنتی دیگری وجود دارد؟ جالب است که در سال ۲۰۱۹ وب سایت معروف Backlinko طی تحقیقاتی فاش کرد که کمتر از ۱ درصد از کاربران به صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل می روند! یعنی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل به معنای جذب هزاران مخاطب در طول روز و حضور در صفحه قبلی به معنای از دست دادن همه آنهاست!

به همین دلیل است که سئو داخلی می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار اینترنتی شما داشته باشد. زیرا رتبه بندی کلمات کلیدی بالا می تواند میلیون ها دلار را در فروش مستقیم برای شما به ارمغان بیاورد! پس با من و این مقاله همراه باشید تا تمام نکات و درس های لازم برای سئو فروشگاه را به شما آموزش دهم.

آموزش سئو سایت فروشگاه اینترنتی

آموزش سئو سایت فروشگاه اینترنتی

ببینید، سئو یک موضوع بسیار گسترده و گاهی گیج کننده است. در این مقاله سعی می کنم تا حد امکان همه چیز را به زبان ساده به شما آموزش دهم، اما در قسمت نظرات در مورد بخشی که متوجه نمی شوید بپرسید.

۱- سایت را به سرچ کنسول معرفی کنید

کنسول جستجو یک ابزار مهم سئوی وب سایت است که توسط گوگل به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می گیرد. در واقع تا زمانی که وب سایت خود را با این ابزار ثبت نکنید، گوگل توجه زیادی نخواهد کرد. علاوه بر این، این ابزار به شما در سئوی سایت فروشگاهی کمک می کند. پس ابتدا وارد سرچ کنسول شوید و در آنجا وارد وبسایت شوید. برای اطلاعات بیشتر مقاله ثبت سایت در گوگل را مطالعه کنید.

سایت را به سرچ کنسول معرفی کنید
توضیح تصویر: سرچ کنسول بهترین منبع برای دریافت آمار سئوی سایت‌تان است.

سرچ کنسول ابزار مهمی در سئو سایت است که گوگل به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع، تا زمانی که سایت خود را با این ابزار ثبت نکنید، گوگل آن را خیلی جدی نخواهد گرفت. همچنین این ابزار به شما در سئوی سایت فروشگاهی کمک زیادی می کند. پس ابتدا وارد سرچ کنسول شوید و سایت را به آن معرفی کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله «ثبت سایت در گوگل» را مطالعه کنید.

۲- کدها را بررسی کنید

خب در مرحله دوم باید مطمئن شوید که کدهای سایت شما به درستی نوشته شده اند و ربات های گوگل مشکلی برای بررسی محتوای شما ندارند. اگر طراحی فروشگاه اینترنتی در اهواز شما توسط تیم متخصص اهواز توسعه یا سیستم مدیریت محتوای معتبر دیگری استفاده کرده اید، مشکل خاصی وجود ندارد و جای نگرانی نیست. اما اگر سایت خود را با کدنویسی خاصی طراحی کرده اید، بهتر است برای تست از ابزار جستجوگر URL سرچ کنسول استفاده کنید یا به متخصص سئو مراجعه کنید تا این موضوع را برای شما بررسی کند.

توجه: همه سیستم های ساخت وب سایت دارای ویژگی هستند که به شما امکان می دهد وب سایت خود را دوباره فهرست کنید تا آن را از گوگل مخفی کنید. اگر این ویژگی فعال باشد، وب سایت شما اصلا سئو دوستانه نخواهد بود. از ابزار seositecheckup برای تأیید این موضوع و اینکه سایت اخیراً ایندکس نشده است استفاده کنید.

۳- کلمات صحیح را پیدا کنید

تحقیق کلمات کلیدی موضوعی جداگانه است که به ساعت های زیادی آموزش نیاز دارد. اما به طور خلاصه، در انجام این کار، از تعدادی ابزار برای یافتن اصطلاحات جالب برای مخاطبان علاقه مند به محصولاتمان استفاده می کنیم. پس از آن برای هر کلمه یا گروهی از کلمات یک صفحه ایجاد می کنیم تا در آینده با سئو آن را در معرض دید کاربران قرار دهیم و بازدید کننده را به سایت جذب کنیم. برای شروع، می توانید به آموزش تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی
توضیح تصویر: سایت keywordtool کلمات مرتبط به خرید کفش را نشان می‌دهد.

همانطور که در این مقاله اشاره کردم، اولین قدم این است که وارد وب سایت keywordtool شوید و کلمات کلیدی مرتبط با حوزه تجاری فردی خود را از کلمات کلیدی ارائه شده به شما جستجو کنید.

یکی از مهم ترین بخش های سئو برای وب سایت های فروشگاهی، برنامه ریزی دسته بندی است. در واقع در این سایت ها دسته بندی آنقدر مهم است که باید کلمات زیادی را در آنها سئو کنید.

نقش دسته بندی در سئو سایت فروشگاهی
توضیح تصویر: دیجی کالا روی کلمه خرید موبایل، با صفحه دسته‌بندی سئو شده.

به عنوان مثال، اگر توجه کرده باشید، دیجی کالا اکنون سئو شده است بر اساس کلمات کلیدی مانند خرید موبایل، خرید کامپیوتر، خرید مبل و غیره. به جای یک مقاله یا صفحه محصول. اجازه دهید به شکل دیگری توضیح دهم:
به طور کلی در سئو باید برای هر کلمه صفحه ای ایجاد کنید که با نیاز کاربر مطابقت داشته باشد. مثلا:

  • از نظر خرید موبایلی، این دسته از محصولات الزامات را برآورده می کنند.
  • صفحه محصول مربوط به کلمه Buy Xiaomi Note 9 است.
  • در مورد مقایسه دو کلمه سامسونگ و شیائومی، مقاله جواب می دهد!

برای هر کلمه صفحه صحیح را انتخاب کنید. ابتدا روی نیازهای کاربر تمرکز کنید، سپس به سراغ رقبای خود بروید و ببینید آنها چه کاری انجام داده اند.

راه حلی پیدا کن

نیت جستجو سئو فروشگاه اینترنتی در اهواز

آنچه در بالا در مورد آن صحبت کردیم در واقع هدف جستجو نامیده می شود. به زبان ساده به این معنی است که قبل از ایجاد هر صفحه، باید دقیقاً ببینید که هدف کاربر از جستجوی کلمه کلیدی چیست و نیازهای خود را به بهترین شکل ممکن با صفحه مورد نظر برطرف می کند.

اگر هدف کاربر را ندانید و صفحه ای ایجاد کنید که او را هدف قرار ندهد، صفحه شما اولین نتایج را نخواهد گرفت. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک مقاله آموزشی در مورد اصطلاح خرید موبایلی هستید، اشتباه می کنید.

اگر می خواهید کمی جلوتر بروید، باید سعی کنید هدف را درک کنید و ببینید چگونه می توانید بهتر نیازهای کاربر را برآورده کنید. برای مثال، احتمالاً می‌دانید که هدف کاربرانی که عبارت «دوره‌های آموزشی بازاریابی اینترنتی» را جستجو می‌کنند، خواندن مقاله‌ای برای مقایسه دوره‌ها در وب است. حالا اگر کمی باهوش تر باشید متوجه می شوید که با قرار دادن جدولی در بالای صفحه با مقایسه همه دوره ها، نوشتن قیمت هر دوره و … متوجه می شوید. به این ترتیب با داشتن مزیت های رقابتی در کنار خود از رقبای خود جلوتر خواهید بود.

۵- صفحات دسته‌بندی را هم سئو کنید!

۲ مورد از مهمترین عواملی که باعث افزایش قدرت یک صفحه دسته‌بندی افزایش پیدا کند، این‌ها هستند:

  • تعداد محصولات: هرچه تعداد محصولات در صفحه دسته بیشتر باشد، دسته قوی تر است.
  • متن و تصاویر: بله، شما می توانید متن سئو را در پایین و بالای صفحات دسته بندی خود قرار دهید، درست مانند متن سئو معمولی برای بهبود سئوی خود.

۶- SSL را فعال کنید

SSL چیزی است که باعث می شود کلمه HTTPS به جای HTTP در ابتدای آدرس وب سایت شما ظاهر شود. به عبارت دیگر، این فرآیندی است که کاربران را در سایت شما ایمن تر می کند. به دلیل این مشکل گوگل به وب سایت شما اهمیت داده و یکی از فاکتورهای سئوی فروشگاه اینترنتی است. بنابراین مطمئن شوید که از پشتیبانی هاست خود برای فعال کردن آن کمک بگیرید.

۷- سئو محتوا فروشگاه اینترنتی را یاد بگیرید

همانطور که می بینید محتوای سئو مجموعه ای از عواملی است که باید در هر صفحه از سایت شما وجود داشته باشد تا گوگل آن را به عنوان یک صفحه ایده آل تشخیص دهد و شانس دیده شدن آن را افزایش دهد. به عنوان مثال، در همان مقاله ای که می خوانید:

  1. کلمه کلیدی اصلی که سئو سایت فروشگاه اینترنتی است، در عنوان قرار گرفته،
  2. این کلمات گاهی در متن به کار می رود.
  3. در متن از کلمات مرتبط و مترادف آنها استفاده شده است.
  4. از سر تیترها در متن برای تسهیل خواندن استفاده می شود.
  5. کلمات ساده و آسان در متن است.
  6. در مقاله از تصویر استفاده شده است.
  7. مقاله بیش از ۱۲۰۰ کلمه دارد (تعداد کلمات مورد نیاز در زمینه های مختلف کم و زیاد می شود.)
  8. نام و پیچ در آن استفاده شده است.
  9. متن BOLD برای جذابیت بیشتر استفاده می شود.
  10. عنوان جذاب داره
  11. توضیحات متا (متنی که در نتایج جستجوی سایت قرار می گیرد.) نوشته شده و حاوی کلمه کلیدی و کلمات مرتبط می باشد.
  12. متن جایگذین یا ALT برای هر تصویر نوشته می شود.
  13. در آن لینک های داخلی استفاده شده
  14. و …

طبیعتا اینها بخشی از فاکتورهای سئو محتوا هستند. بنابراین، برای سئو صفحه محصول و مقاله خود قطعاً باید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنید.

۸- صفحه محصول را بهینه کنید

اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم:

  • حتما در توضیحات محصول، محتوای سئو شده قرار بدهید،
  • برای هر محصول بین ۱ الی چند تصویر قرار بدهید،
  • از قابلیت‌هایی مثل فیلتر محصولات، مقایسه محصولات و… در صفحه دسته‌بندی و محصول استفاده کنید،
  • قابلیت نظر دادن را در محصولات اضافه کنید،
  • سرعت صفحات محصول را افزایش بدهید،
  • محصولات را به درستی دسته‌بندی کنید.

۹- بلاگ‌نویسی کنید

اهمیت وبلاگ نویسی در سئو سایت فروشگاه اینترنتی
توضیح تصویر: دیجی کالا به طور قوی در زمینه وبلاگ‌نویسی فعالیت می‌کند.

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در سئو می‌تواند این باشد که هنگام بهینه‌سازی صفحه فروشگاه، فقط به صفحات محصول محدود می‌شوید و اصلاً مقاله را منتشر نمی‌کنید. در واقع نوشتن مقاله در مورد کلمات مرتبط اولا به جذب مخاطب علاقه مند به محصولات به سایت شما کمک می کند و ثانیا باعث افزایش اعتبار کلی سایت شما می شود. علاوه بر این، افزودن پیوندهای داخلی به این مقالات در صفحه محصول، رتبه آنها را در نتایج جستجو آسان تر می کند.

۱۰- نقشه سایت را به سرچ کنسول معرفی کنید

نقشه سایت در واقع یک فایل متنی با فرمت xml است. در سیستم های مدیریت محتوای مختلف روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. به عنوان مثال در «وردپرس» باید از افزونه های سئو کمک بگیرید، در سئو فروشگاه اینترنتی این فایل به صورت خودکار ایجاد می شود و در برخی وب سایت های خاص باید همیشه دستی ایجاد کنید.

اما این فایل چیست؟ در واقع این فایل متنی حاوی عنوان و لینک تمامی صفحات وب سایت شما می باشد و هدف آن کمک به گوگل و ربات های آن است که صفحات وب سایت ما را راحت تر پیدا کنند. پس از ایجاد آن، آن را در صفحه وب سایت خود آپلود کنید و پیوند آن را در قسمت نقشه سایت کنسول جستجو وارد کنید. به این ترتیب گوگل آن را تشخیص می دهد و صفحات شما را می خزد.

۱۱- ساختار سایت را ساده کنید

به طور کلی بخش بزرگی از سئو به بهینه سازی تجربه کاربری سایت و اطمینان از اینکه کاربر هنگام استفاده از سایت با مشکل مواجه نمی شود، بستگی دارد. در حال حاضر یکی از مهم ترین عوامل «تجربه کاربری» بهینه سازی ساختار سایت است.
به عبارت ساده، ساختار وب سایت شما باید به گونه ای باشد که زمانی که کاربر در صفحه اصلی است، بتواند با ۳ کلیک به صفحه مورد نظر خود برود. سپس:

  • پیوندهای صفحات مهم مانند درباره ما، خرید، تماس با ما، وبلاگ و صفحه اصلی را فهرست کنید.
  • لیست دسته ها را در زیر منوی فروشگاه قرار دهید.
  • اگر نیاز به افزودن لینک به چندین دسته مهم در منو دارید.
  • در فوتر، پیوندهایی به صفحات مهم وب سایت خود، مانند مقررات و محصولات محبوب، قرار دهید.
    و ….
اهمیت لینک های بردکرامب در سئو فروشگاه اینترنتی
توضیح تصویر: لینک‌های بردکرامب باعث می‌شود کاربر تجربه بهتری داشته باشد.

نکته: قرار دادن لینک‌های بردکرامب یا همان خرده نان، به مسیریابی بهتر صفحات و تجربه کاربری، کمک می‌کند.

۱۲- URL مناسب برای صفحات انتخاب کنید

URL آدرس هر صفحه است و یکی از نکات کوچک اما موثر سئو فروشگاه آنلاین بهینه سازی URL است.

  • اول از همه، بهتر است کلمه کلیدی را دقیقا به زبان انگلیسی در URL بنویسید.
  • دوم، لازم نیست تاریخ یا کلمات اضافی را در URL وارد کنید.
  • سوم، از نوشتن جملات بی معنی و علائم نگارشی خودداری کنید.
  • در نهایت هم اینکه اجازه ندهید URL زیاد طولانی شود.

۱۳- صفحه بی‌ارزش نسازید

به خصوص افرادی که به تازگی یک وب سایت یا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اند معمولا این اشتباه را مرتکب می شوند و صفحات بی فایده زیادی در سایت خود ایجاد می کنند. برای مثال:

  • مقاله ای با ۲۰۰ کلمه متن،
  • صفحه محصول با توضیحات تکراری،
  • صفحه قانون با محتوای کم.
  • صفحات محصول و دسته بندی خالی
  • و …

چنین سایت هایی در سئو سایت در اهواز به عنوان سایت زامبی شناخته می شوند و باعث کاهش رتبه و ارزش کلی سایت می شوند. بنابراین آنها را اضافه نکنید یا اگر باید چنین صفحه ای داشته باشید، آن را noindex کنید.

نکته مهم

دوستان عزیز فیلدهایی هستند که باید صفحاتی با محتوای کم در سایت تولید کنند. به عنوان مثال، سایتی را تصور کنید که به طور فعال پیکسل می فروشد و ۵ هزار محصول دارد. تفاوت این محصولات فقط در تصویر هر پیکسل است نه چیز دیگری.

سئو فروشگاه اینترنتی
توضیحات تصویر: توضیحات مکرر در تمام صفحات محصولات یک سایت! در واقع گوگل در برخی از سایت ها استثناهایی را به دلیل وجود شرایط خاص در نظر می گیرد.

در چنین شرایطی صاحب سایت نمی تواند برای هر محصول توضیحات جداگانه بنویسد و همه آنها با توضیحات ۴۰ کلمه ای و تکراری منتشر می شوند. اصولا خود گوگل رقبا و فعالیت های آنها را بررسی کرده و متوجه شده است که سئو نمی تواند محتوای استثنایی در این زمینه تولید کند و صفحات آنها را صفحات زامبی نمی داند. اگر فکر می کنید در شرایط مشابهی هستید، حتما رقبای‌تان را بررسی کرده و از این موضوع اطمینان پیدا کنید.

۱۴- بهینه سازی سرعت سایت

از آنجایی که سرعت تاثیر زیادی بر تجربه کاربر دارد، در واقع در ۵ فاکتور اصلی سئو فروشگاه اینترنتی امروزی قرار دارد. به عبارت دیگر، اگر سایت شما بسیار کندتر از رقبا باشد و کاربران برای دسترسی به آن باید مدت زیادی منتظر بمانند، قطعاً رتبه خوبی در نتایج کسب نخواهید کرد، بنابراین:

  • با کمک یک متخصص سرعت سایت را کاهش دهید.
  • از تصاویر بزرگ در وب سایت استفاده نکنید.
  • قبل از آپلود تصاویر، اندازه را با استفاده از Photoshop یا JPG COMPRESS کاهش دهید.
  • برای خرید هاست به سراغ یک شرکت معتبر بروید.
  • با خرید CDN سرعت و امنیت وب سایت را افزایش دهید.
  • ویدیوهای زیادی را در یک صفحه قرار ندهید.
  • از تکنیک هایی مانند تعویق کد JS و فشرده سازی کد استفاده کنید.

نکته: تمام طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در اهواز توسعه به طور خودکار سرعت آنها بهینه شده اند و نیازی به تلاش اضافی ندارند.

۱۵- زمان ماندگاری را بالا ببرید

زمان حضور کاربر در سایت یا Time On Site عاملی است که گوگل بررسی می کند تا ببیند هر صفحه در سایت شما چقدر لایک شده است و بر اساس آن به صفحه شما امتیاز می دهد. از این رو:

  • محتوای بی ارزش را در صفحات قرار ندهید.
  • مراقب ورودی وب سایت باشید.
  • تصاویر با کیفیت بالا را در صفحه قرار دهید.
  • اگر می توانید مطالب طولانی و مفید بنویسید،
  • از ویدئو استفاده کنید.
  • از صدا استفاده کنید.
  • هر کاری که باعث شود کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند، انجام دهید!

توجه داشته باشید که این قابلیت باید برای صفحات عمومی محصولات و دسته بندی ها در سایت پیاده سازی شود.

۱۶- عنوانی جذاب بنویسید

یکی دیگر از عوامل سئو سایت فروشگاه اینترنتی و غیر خرده فروشی وجود یک عنوان جذاب در هر صفحه است. در واقع عنوان جذاب یکی از مواردی است که باعث می شود بازدیدکنندگان ترجیح دهند از بین رقبا بر روی وب سایت شما کلیک کنند و در نتیجه نرخ کلیک وب سایت را افزایش دهند. بنابراین:

  • حتماً کلمات کلیدی را در عنوان ذکر کنید.
  • از اعداد در عنوان استفاده کنید.
  • کلمات خاص، متفاوت و موثر را در عنوان قرار دهید.
  • برای صفحات محصول، کلماتی مانند قیمت، مقایسه و غیره را درج کنید.
  • از علائم نگارشی مانند علامت تعجب، علامت سوال و پرانتز استفاده کنید.
  • کلماتی مانند راهنمای کامل، زبان ساده، آموزش جامع و غیره را در عنوان مقالات آموزشی اضافه کنید.

۱۷- از لینک های داخلی غافل نشوید

لینک های داخلی، که لینک هایی از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت شما هستند، به افزایش اعتبار سایت کمک می کنند.

  • به ویژه وجود این لینک ها باعث افزایش زمان ماندگاری کاربران و کاهش نرخ پرش می شود.
  • دوم، قدرت صفحاتی که به آنها لینک می دهید را افزایش می دهد.
  • در نهایت، پیدا کردن و بازرسی صفحات وب سایت شما را برای گوگل آسان تر می کند.

۱۸- اگر تازه‌کارید، به سراغ لانگ تیل‌ها بروید

کلمات کلیدی دم بلند کلماتی طولانی و چند حرفی هستند. اکنون یکی از استراتژی های سئو فروشگاه اینترنتی به خصوص برای سایت های جدید این است که در ابتدا به جای تمرکز بر کلمات کلیدی سخت و رقابتی، روی کلمات کلیدی طولانی و طولانی تمرکز کنید.

به عنوان مثال، به جای تلاش برای انجام سئوی صفحه مانند مشاوره آنلاین. مشاوره طلاق مشاوره ازدواج و … کلماتی مانند مشاوره قبل از ازدواج چیست؟ مشاوره طلاق مثلا پنهان کاری یا مثلا تاکید بر کلمه خرید کفش ورزشی قرمز به جای خرید کفش چقدر مفید است!

  • اول از همه، رتبه بندی این کلمات آسان تر از کلمات کوتاه است.
  • دوم اینکه نرخ تبدیل مخاطب به خریدار در این کلمات بیشتر از کلمات کوتاه است.
  • در نهایت، سئو برای این کلمات طولانی، کلمات کوتاه و بسیار رقابتی شما را در آینده آسان تر می کند.

۱۹- بک لینک بسازید و بخرید!

بله، بسیاری از منابع از جمله خود گوگل اعلام کرده اند که هرگز نباید «بک لینک» بخرید یا بسازید. اما تجربه نشان می دهد که بدون استفاده از بک لینک نمی توانیم در بسیاری از زمینه ها رقابت کنیم و از رقبای خود عقب هستیم. بر این اساس، پس از مدتی فعالیت، یعنی حدود ۳-۴ ماه یا پس از انتشار حداقل ۱۰-۱۵ مقاله، باید به تدریج شروع به ساخت و خرید بک لینک کنیم.

البته آنچه در اینجا مهم است این است که گوگل به بک لینک سازی مصنوعی اهمیت زیادی می دهد و به همین دلیل نباید بدون داشتن تجربه قبلی وارد بک لینک شوید. پس از یک مشاور حرفه ای سئو فروشگاه اینترنتی کمک بگیرید یا حداقل دوره های آموزشی در این زمینه بگذرانید.

۲۰- برندسازی کنید

می دانید که بخش بزرگی از موفقیت سایت هایی مانند دیجی کالا و دیجی استایل در سئو فروشگاه اینترنتی به لطف برند قوی آنهاست! چرا؟ در واقع گوگل با بررسی محبوبیت شما امتیازات زیادی به شما می دهد. این بدان معنی است که اگر:

  • آنها همیشه به دنبال نام تجاری شما خواهند بود.
  • کاربران در نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک می کنند زیرا از قبل آن را می دانند.
  • و کلمات کلیدی را با نام تجاری خود جستجو کنید (مانند خرید تلفن همراه دیجیکالا)

گوگل می بیند که شما یک برند شناخته شده هستید و صفحات شما را در نتایج بهتر رتبه بندی می کند.

۲۱- از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید

رسانه های اجتماعی به روش های مختلفی به سئو فروشگاه اینترنتی شما کمک می کنند:

  • اول از همه، ارسال لینک وب سایت شما در شبکه های اجتماعی یک بک لینک بسیار ارزشمند به وب سایت شما است.
  • لینک سایت خود را توسط کاربران در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و لایک و کامنت دریافت کنید. شبکه اجتماعی سیگنال را دریافت می کند و رتبه شما را افزایش می دهد.
  • در نهایت، حضور قوی در شبکه‌های اجتماعی، برند شما را قوی‌تر می‌کند و یک برند قوی به سئوی وب‌سایت کمک زیادی می‌کند.

۲۲- لینک‌های شکسته و صفحات ۴۰۴ را از بین ببرید

صفحه ۴۰۴ صفحه ای در وب سایت شما است که شما آن را حذف کرده اید اما اکنون به آن پیوند داده شده و کاربر را به یک صفحه خالی می برد. وجود این سایت ها به طور قابل توجهی بر عدم عملکرد سئو تاثیر می گذارد. لینک شکسته پیوندی است که به صفحه ۴۰۴ در وب سایت شما یا وب سایت شخص دیگری منتهی می شود. در این زمان؛ از یک جستجوگر لینک شکسته برای یافتن لینک های شکسته و ۴۰۴ صفحه در وب سایت خود استفاده کنید.

۲۳- از رقبا یاد بگیرید!

یکی از بهترین منابع آموزشی برای سئوی فروشگاه اینترنتی شما، رقبای شما هستند! معنی آن چیست؟ یعنی مثلاً اگر نمی دانید در مقاله ای چند کلمه در مورد مقایسه شلوار کتان و شلوار جین بنویسید، می توانید به رقبای خود نگاه کنید و ببینید چند کلمه نوشته اند و می توانید چیزی بنویسید. صد کلمه از آنها. یا به عنوان مثال، اگر نمی دانید، باید گزارش های اضافی در زمینه ساخت بک لینک یا بک لینک وبلاگ خریداری کنید، رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد عملکرد آنها تصمیم بهتری بگیرید.

آخرین حرف سئو فروشگاه اینترنتی

خب به پایان مقاله سئو فروشگاه اینترنتی رسیدیم. در این مقاله سعی کردم مهمترین نکات و تکنیک های سئو سایت فروشگاهی را برای شما شرح دهم. همانطور که در بالا گفتم، ممکن است هر یک از این نکات را به درستی درک نکرده باشید. پس فراموش نکنید که سوالات خود را در مورد این “راه حل های سئو” در قسمت نظرات بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *