معرفی نرم افزار حسابداری (بررسی ۱۰ نرم افزار)

نرم افزار حسابداری رایگان, نرم افزار حسابداری هلو, نرم افزار حسابداری, نرم افزار حسابداری محک, نرم افزار حسابداری سپیدار, نرم افزار حسابداری شرکتی, نرم افزار حسابداری پارسیان, نرم افزار حسابداری هلو رایگان, نرم افزار حسابداری آسان, نرم افزار حسابداری فروشگاهی, نرم افزار حسابداری اندروید

هر کسب و کاری با هر اندازه و هر مشکلی نیاز به یک حسابدار برای ادامه و بهبود دارد تا بتوانید با پیگیری نیازمندی های مالی و کنترل سود و زیان در پیشرفت و دستیابی به اهداف تجاری سهیم باشید. اگر به واحد مالی و حسابداری بیشتر توجه کنیم متوجه می شویم که حسابداری می توان گفت نبض سیستم است که اگر درست کار نکند کل سیستم متضرر می شود. هر کسب و کاری که تراکنش مالی دارد باید از همان ابتدا بتواند سود و زیان، هزینه ها و … را محاسبه کند. همه این کتاب های مالی نیاز به نرم افزار خوب و کاربردی دارند و در این سری از مقالات آموزشی برتر قصد داریم در مورد معرفی نرم افزار حسابداری صحبت کنیم. بنابراین اگر هنوز برنامه حسابداری مناسب خود را پیدا نکرده اید، یا حسابدار هستید و می خواهید با برنامه ها آشنا شوید، با دانشجوی ارشد همراه باشید.
آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

معرفی نرم افزار حسابداری

شاید تا به حال فکر می کردید که ما اصلا به نرم افزار حسابداری نیاز داریم؟ شاید بتوانیم بدون نرم افزار حسابداری و به طور سنتی با استفاده از دفتر کل و دفتر فروش و… سازماندهی حساب ها انجام دهیم. واقعیت این است که اگر شرکت شما کوچک است و تراکنش مالی بالا نیست، می توانید حسابرسی را به روش های سنتی و بدون نرم افزار انجام دهید، اما اگر شرکت شما بزرگ است و تراکنش مالی بزرگ و متوسط ​​دارید. شما به طور دقیق خرج می کنید، به نرم افزار و البته یک حسابدار حرفه ای نیاز دارید. اکنون در ادامه به ارائه نرم افزارهای مختلف و کاربردی حسابداری می پردازیم.

خوب، ما اینجا هستیم تا در مورد نرم افزار حسابداری صحبت کنیم و بیش از ۱۰ مورد را به شما ارائه دهیم. من به همراه یک مقدمه کلی به ویژگی های مثبت و منفی هر یک می پردازم. در واقع ما نرم افزار خاصی به شما نمی دهیم و شما می توانید هر نرم افزاری را با توجه به سلیقه خود و امکاناتی که از نرم افزار انتظار دارید انتخاب و سفارشی کنید.

۱٫ نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار حسابداری هلو

ممکن است نام نرم افزار اس ام اس آشنای هر شرکتی، هلو را شنیده باشید یا بیلبوردهای تبلیغاتی آن را در سطح شهر دیده باشید. شرکت طرفه نگار در سال ۱۳۷۷ محصول نرم افزار حسابداری را با نام هلو روانه بازار کرد. بنابراین همانطور که مشاهده می کنید این نرم افزار بیش از ۲۰ سال سابقه و رنگ در زمینه مسئولیت دارد. نرم افزار هلو شامل حسابداری شرکتی، حسابداری تولید، حسابداری انجمن، حسابداری فروشگاهی و فروشگاهی و … می باشد که یکی از ویژگی های مثبت این نرم افزار شامل بیش از ۲۰۰ عنوان نرم افزار تخصصی حسابداری از انواع مشاغل می باشد. نرم افزار هلو دارای رابط کاربری است و اگر قبلا با آن کار نکرده اید می توانید با آموزش دقیق نحوه کار با آن را یاد بگیرید.

بررسی از لحاظ قیمت:

در مقایسه با سایر نرم افزارهای حسابداری، نرم افزار هلو مقرون به صرفه تر است و شما می توانید سطح مناسبی را بر اساس حجم کسب و کار خود انتخاب کنید، بنابراین به دلیل اینکه نرم افزار هلو است، نیازی به پرداخت بیشتر ندارید. را می توان در ۴ سطح برای شرکت ها طبقه بندی کرد.

ویژگی های مثبت

  • طراحی کاربری آسان
  • داشتن ۴ سطح مختلف برای فروشگاه ها
  • امکان صدور فاکتور خرید و فروش، مرجوعی و امانی
  • اعلام اتوماتیک سررسید چک ها
  • امکانش گزارش گیری سود و زیان

ویژگی های منفی

متاسفانه نرم افزار هلو از پشتیبانی قوی و خوبی برخورددار نیست و همین امر موجب شده است تا اکثر افراد از کار کردن با این نرم افزار خودداری کنند.

۲٫ نرم افزار حسابداری سیستم سپیدار

سپیدار سیستم نامی شناخته شده در بین حسابداران و شرکت های مالی است. اگر چه همکاران سیستما حدود ۱۰ سال است که نرم افزار سپیدار را به فروش می رساند اما با برندسازی و بازاریابی قوی توانسته است سپیدار را به رکن مهم نرم افزار مالی کشور تبدیل کند. تبدیل جامعه هدف به مشتریان واقعی، نیاز به روش های مختلف بازاریابی و البته دیجیتال مارکتینگ که در قسمت آموزش دیجیتال مارکتینگ در مورد آن صحبت کردیم.

نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم در دو نسخه سپیدار و دشت به کاربران مالی ارائه می شود. این نرم افزار شامل زیر سیستم های حسابداری، دارایی های ثابت، فروش و بازاریابی، ارسال و سفارش، دریافت و پرداخت، ذخیره سازی، حقوق و دستمزد، تولید، پیمانکاری و حمل و نقل می باشد تا برنامه های کافی برای رفع نیازهای شرکت داشته باشند. از طرفی نرم افزار حسابداری دشت نیز برای فروشگاه ها و خرده فروشی ها طراحی و عرضه می شود و دارای پکیج های ویژه ای برای مغازه های خاص مانند مغازه ها، طلافروشی ها و جواهر فروشی ها می باشد که به جای تهیه اپلیکیشن سپیدار دشت برای برخی شرکت ها پیشنهاد سنجیده می باشد.

نرم افزار سپیدار به شما خروجی های مناسبی ارائه میکند که میتوانید این خروجی ها را به ادارات مختلف از جمله دارایی ارائه دهید. نصب و راه اندازی این سرویس آسان است و تیم پشتیلنی در نصب این سیستم همواره به شما کمک خواهند کرد.

ویژگی های مثبت 

  • دارا بودن امکان تسویه دستگاه های کارتخوان
  • گزارش از مانده بانک ها و صندوق ها
  • اتصال سیستم حقوق و دستمزد به سیستم ورود و خروج کارکنان
  • تبدیل ارزهای مختلف به ارز پایه در عملیات تجاری و صدور سند
  • چهار نوع کدینگ پیش‌فرض تولیدی، خدماتی، بازرگانی و پیمانکاری
  • محاسبه مالیات به ۳ روش
  • ثبت دفاتر قانونی به ساده‌ترین روش ممکن
  • پشتیبانی و پاسخگویی مناسب نسبت به سایر نرم افزار ها
  • امکان قیمت‌گذاری موجودی کالای انبار
  • پشتیبانی یک ساله رایگان

ویژگی های منفی 

متاسفانه این سیستم حسابداری در برخی مواقع کند است به طوری که اکثر حسابدار ها از این ویژگی ناراضی هستند. این محصول تقریبا قیمت بالایی دارد و همچنین پشتیبانی دوره ای آن هم شامل هزینه بالا است.

۳٫ نرم افزار حسابداری محک

گروه نرم افزاری ماهک در سال ۱۳۹۴ نرم افزار حسابداری ماهک را معرفی کرد. نرم افزار بنچمارک برای دو نوع کاربر حسابداری پیاده سازی شده است که نوع اول برای مشاغل کوچک در قالب کلی و نوع دوم برای مشاغل بزرگ در قالب تجاری می باشد. برای حفظ هزینه تهیه نرم افزار حسابداری محک متناسب با نوع کسب و کار، این شرکت نرم افزار سه سطحی را ارائه می دهد که می توانید با توجه به کسب و کار خود انتخاب کنید. این سه سطح شامل نرم افزار حسابداری خرده فروشی محک، نرم افزار حسابداری تجاری محک و نرم افزار حسابداری تولیدی محک می باشد. با توجه به افتتاح زیر سیستم، مالی، حقوق و دستمزد، پروژه، انبار و … شما می توانید هر یک از ۳ سطح ذکر شده را برای نیازهای خود آماده کنید. یک سال نصب و پشتیبانی این نرم افزار رایگان است.

ویژگی های مثبت 

  • پشتیبانی یک ساله رایگان
  • آپدیت بودن فضای نرم افزار و به همراه داشتن طراحی رابط کاربری آسان
  • توضیع در در سه سطح مختلف برای کاهش قیمت خرید
  • امکان طبقه بندی دقیق حساب های مالی
  • شماره گذاری اتوماتیک اسناد مالی
  • دارا بودن حسابداری عملیات بازرگانی و خزانه داری
  • دارا بودن دو نسخه ثبت فاکتور رسمی و معمولی
  • انجام محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد و سود و زیان شرکت
  • تعیین میزان سود بر اساس بازه‌های زمانی مشخص

ویژگی های منفی 

متاسفانه گزارش های خوبی از پشیبانی این نرم افزار به گوش نمیرسد به طوریکه حتی پشتیبانیآموزش های لازم در جهت استفاده از این نرم افزار را نداشته اند. ویژگی منفی بعدی این است که زمانی که تعدا اسناد از یک اندازه ای بیشتر میشود مشکل در گزارش گیری به وجود میاید و در حالت کلی گزارش گیری از این سیستم مقداری ضعیف است.

۴٫نرم افزار حسابداری پارسیان

این نرم افزار حسابداری در سال ۱۳۹۲ توسط شرکت های مرتبط به بازار مالی عرضه شد. به گفته کاربران، این نرم افزار حسابداری بیشتر برای مغازه ها مناسب است تا مشاغل. پارسیان برای کاهش هزینه خرید سیستم حسابداری برای کاربران با توجه به کارایی و اندازه کسب و کار، نرم افزار خود را در چهار سطح ساده، ویژه، پیشرفته و جامع عرضه می کند. نرم افزار پارسیان دارای زیر سیستم های تجهیزات حسابداری، موجودی، خرید و فروش، حقوق و دستمزد و توزیع مویرگی می باشد که می توانید طبق انتظار از سیستم حسابداری خود این سطوح را تهیه کنید. یکی از ویژگی های خوب نرم افزار پارسیان ارائه امکانات جدید و بهبود یافته برای کلاس های مختلف است. از جمله این کلاس ها می توان به رستوران ها، سوپرمارکت ها، آتلیه های عکاسی، موسسات خیریه، فروشگاه های سنگ و … اشاره کرد که برای اطلاع از اینکه آیا کلاس شما را پشتیبانی می کند یا خیر می توانید به وب سایت رسمی این شرکت مراجعه کنید.

ویژگی های مثبت 

  • دارا بودن سطح های مختلف برای کسب و کار های مختلف
  • امکان صدور فاکتورهای خرید، فروش، برگشتی و پیش‌فاکتور
  • پشتیبانی از دستگاه کارتخوان بانکی در سیستم
  • امکان تعریف چند انبار برای کالا
  • نمایش موجودی کالا در همه انبارها به‌صورت یکجا
  • گزارش‌های فصلی فاکتورها جهت ارائه به دارایی
  • گزارش از مانده بانک ها و صندوق ها
  • آپدیت رایگان نرم افزار تا انتهای فعالیت شما با مجموعه پارسیان
  • یک سال پشتیبانی رایگان

ویژگی های منفی 

متاسفانه این نرم افزار هم از پشتیبانی خوبی برای کاربران بهره مند نیست. نکته بعدی این که معمولا حسابدار های این نرم افزار را برای شرکت های بزرگ توصیه نمیکنند و معمولا فروشگاه ها از این نرم افزار رضایت کافی را دارند.

۵٫نرم افزار حسابداری کاوش فردا

شرکت کاوش فزار فردا تامین کننده نرم افزار کاوش فردا می باشد. این نرم افزار برای مشاغل کوچک و متوسط ​​توصیه می شود. این نرم افزار نیز مانند سایر نرم افزارها در سطوح مختلف برای کاهش هزینه های کاربران به بازار عرضه شده است. کاوش فردا شامل وجه نقد، وجه نقد و سیستم های ذخیره سازی است. نرم افزار کاوش فردا اپلیکیشن های مختلفی را برای شرکت هایی با کاربردهای متفاوت ارائه کرده است. شرکت های ساختمانی اغلب از سیستم های حسابداری کاوش فردا برای سیستم های مالی خود استفاده می کنند.

ویژگی های مثبت 

  • پشتیبانی از دستگاه کارتخوان بانکی در سیستم
  • امکان مشاهده سود و زیان در بازه‌های زمانی مختلف
  • امکان ثبت و ویرایش انواع چک‌های بانکی دریافتی و پرداختی و تراکنش آن‌ها
  • امکان گزارش ترازنامه
  • امکان استفاده ریموت شدن دستگاه در سیستم های مختلف

ویژگی های منفی

متاسفانه طبق گفته کاربران هزینه های پشتیبانی نرم افزار حسابداری کاوش بسیار بالاست و عموما پرداخت این هزینه برای کاربران سخت است، دفتر رسمی نرم افزار حسابداری کاوش در مشهد است و متاسفانه رسمی ندارند. نمایندگان در سایر شهرهای بزرگ. موضوع می تواند یکی از معایب باشد.

۶٫ نرم افزار حسابداری نوید

استان ارائه دهنده نرم افزار نوید شهر قم میباشد .یکی از ویژگی های مناسب نرم افزار نوید این است که طراحی رابط کاربری آسانی دارد، به طوریکه افرادی که با محیط سیستم های حسابداری آشنایی ندارند به آسانی میتوانند آن را فرا گیرند. اطلاعات و اسناد حسابداری را میتوانید به سادگی وارد نرم افزار نوید نمایید. این سیستم دو حالت انبار داری به صورت لایفو وفایفو به شما ارائه میدهد. این سیستم برای شرکت ها و فروشگاه ها قابل استفاده میباشد. سیستم نوید به شما تضمین کیفیت محصول میدهند که اگر شما از محصول راضی نبودید میتوانید وجه پرداختی خود را پس بگیرید.

ویژگی های مثبت 

  • امکان دریافت سر رسید خودکار چک ها
  • ارائه انواع گزارشهای مالی,صورتحساب اشخاص ، بانکها ، سود و زیان ، ترازنامه و گزارش گردش مالی
  • انواع گزارشهای انبار ازقبیل موجودی ، خرید و فروش ، مرجوعی
  • تعریف ویزیتور و یا مراکز فروش جهت تفکیک خرید و فروش
  • اتصال به بارکد خوان و پرینترهای فروشگاهی / چاپ بارکد و چاپ چک
  • قابلیت تعریف کاربران مختلف با اسم رمز و امکانات مخصوص به خود و سطوح دسترسی مختلف

ویژگی های منفی 

متاسفانه این نرم افزار هم پشتیبانی خوبی به کاربران ارائه نمی دهد و کاربران ناراضی زیادی در این زمینه وجود دارند.

۷٫نرم افزار حسابداری قیاس

شرکت نرم افزاری نوین سیاق، نرم افزار حسابداری تجاری و فروشگاهی را با طراحی رابط کاربری مناسب راه اندازی کرده است. اگر اندازه کسب و کار شما کوچک تا متوسط ​​است، نرم افزار مقایسه ای که می تواند در فضای ابری نیز استفاده شود ممکن است برای شما بهترین باشد. قیاس ها دارای امور مالی، تجاری، تولیدی، خدماتی و غیره هستند. بسته نرم افزاری بنچمارک دارای ۶ سطح است که بسته به عملکردی که در نظر دارید می توانید از آنها استفاده کنید. نرم افزار مقایسه در وب، ویندوز و اندروید کار می کند، اما بهترین چیز در مورد محاسبات ابری این است که می توانید از نرم افزار در هر کجا که هستید استفاده کنید.

ویژگی های مثبت 

  • به علت دارا بودن فضای ابری انجام حسابداری و مشاهده گزارش‌های تحلیلی ویژه مدیران از راه دور حتی بر روی تلفن همراه امکان پذیر است.
  • صدور اسناد مرجع حسابداری برای تحریر دفاتر قانونی
    عملیات پایان سال اتوماتیک و ایجاد سال مالی جدید
  • امکان صدور هم‌زمان فاکتور فروش خدمات و کالا در کنار یکدیگر

ویژگی های منفی 

اگر کسب و کار شما بزرگ است این نرم افزار برای کارهای مالی شما پیشنهاد نمیشود. اگر از فضای ابری و تحت وب این نرم افزار استفاده میکنید در صورت قطع بودن اینترنت به آن دسترسی نخواهید داشت، متاسفانه فضای ابری و تحت وب بودن در کنار تمام ویژگی های مثبت این ویژگی منفی را دارد.

با ادامه مقاله معرفی نرم افزار حسابداری همراه باشید.

۸٫ نرم افزار حسابداری آرین سیستم

شرکت حسابداری آرین سیستم تامین کننده سیستم حسابداری آرین سیستم می باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ سیستم های مدیریت مالی را به مشتریان خود ارائه کرد. اگر حجم کاری شما متوسط ​​تا سنگین است، این سیستم به طور کامل نیازهای حسابداری شما را برآورده می کند. این شرکت ۶ ماه پشتیبانی رایگان برای مشتریان خود دارد. رابط کاربری سیستم نرم افزاری این شرکت ظاهری سنتی و قدیمی را حفظ کرده است. اکثر شرکت ها نسخه آزمایشی سیستم خود را در وب سایت رسمی خود ارائه می دهند، جایی که می توانید نسخه آزمایشی محصول را مشاهده کنید تا با طراحی و رابط کاربری آن آشنا شوید. این برنامه به صورت آنلاین نیز موجود است.

ویژگی های مثبت 

  • مناسب بودن برای شرکت ها بزرگ با اسناد زیاد
  • قابلیت گزارش گیری اسناد حسابداری به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • امکان دسترسی تحت وب و از طریق تبلت و موبایل
  • تعریف حساب‌های معین با ویژگی‌های تعدادی، ارزی، پیگیری و بودجه‌ای
  • امکان گزارش‌گیری بر اساس تجزیه سنی حساب‌ها

ویژگی های منفی 

این نرم افزار به علت پیچیدگی در سند زدن اسناد حسابداری و زمانبر بودن فرآیند های آن برای شرکت های کوچک و فروشگاه ها توصیه نمیشود.

۹٫نرم افزار حسابداری فرداد

آرین سیستم برای کسب و کارهای کوچک و متوسط محصول در سال ۱۳۹۶ نرم افزار حسابداری فرداد را عرضه کرده است.  نصب و آموزش این محصول برای کاربران رایگان است و یک سال پشتیبانی از این نرم افزار نیز رایگان می باشد. این سیستم حسابداری در ۴ سطح در اختیار کاربران عزیز قرار می گیرد که می توانند هر سطحی را با توجه به انتظاری که از سیستم حسابداری خود دارند ایجاد کنند. این سیستم دارای زیر سیستم های حسابداری تولید، حسابداری خدمات، حسابداری قراردادی و حسابداری بازرگانی می باشد. فقط به خاطر داشته باشید که اگر کسب و کار شما بزرگ یا متوسط ​​است، باید از سیستم های نرم افزاری دیگری استفاده کنید.

ویژگی های مثبت 

  • یک سال پشتیبانی رایگان
  • تهیه صورت‌های سود و زیان و ترازنامه
  • تهیه فایل‌های بیمه، مالیات و خرید و فروش فصلی
  • قابلیت استفاده از زیرسیستم ارزی در تمامی نرم افزارها
  • امکان استفاده از واحدهای فرعی در نرم افزارهای انبار و فروش

ویژگی های منفی  

متاسفانه این سیستم نسخه فروشگاهی نداردد و همین نکته موجب شده است که فروشگاه های کوچک نتوانند از این محصول استفاده نمایند.

۱۰٫نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

اگر از پیشکسوتان حسابداری هستید، حتما نام نرم افزار حسابداری شایگان سیستم را بارها شنیده اید. این نرم افزار حسابداری در چندین طبقه در دسترس کاربران قرار گرفته است که می توانید با توجه به نیاز خود آن را تنظیم کنید. این سطوح حسابداری شامل حسابدار صنعتی، حسابدار بازرگانی، حسابدار لیزینگ ویژه، حسابداری اموال و پرسنل و حقوق و دستمزد می باشد. شایگان سیستم نرم افزار خود را تحت نام حسابگر به بازار مالی عرضه کرده است. این سیستم حسابداری برای مشاغل کوچک توصیه می شود. مهم ترین ویژگی ماشین حساب این است که گزارش های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

ویژگی های مثبت 

  • گزارش ماهانه دفتر کل و روزنامه
  • دسترسی به اطلاعات برنامه از طریق مرورگر اینترنتی
  • امکان ارائه بیش از ۱۵۰۰ نوع گزارش
  • امکان ایجاد کالاهای جدید با استفاده از تعریف ویژگی کالاها به‌صورت انبوه
  • نگهداری اطلاعات در دوره‌های مالی متعدد
  • سطوح شناور تفصیلی واحد و مرکز هزینه

ویژگی های منفی  

هزینه های خرید و پشتیبانی این سیستم متاسفانه بالاست و اکثر کاربران از بالا بودن هزینه ها ناراضی هستند.

با ادامه معرفی نرم افزار حسابداری همراه ما باشید.

۱۱٫نرم افزار حسابداری رافع

در سال ۱۳۸۱ شرکت تدبیر کامپیوتر آسیا محصول خود را با نام نرم افزار حسابداری رفیع روانه بازار کرد. حسابداران به طور کلی نرم افزار Rafi Asnoff را برای خرده فروشان و مغازه ها، Rafi 8 را برای مشاغل متوسط ​​و Rafi نسخه ۲ ویژه را برای مشاغل و سازمان های بزرگ توصیه می کنند. هر نوع نرم افزار Rafe زیر سیستم های مختلفی دارد.

رافع اصناف :  خرید و فروش، زیر سیستم های مالی و ذخیره سازی

برنامه رافع ۸: سیستم های مالی، خرید و عرضه، انبار، امور مالی و دارایی

رافع ویژه نسخه ۲: با بسته های تجاری، تولیدی، قراردادی و توزیع مویرگی

ویژگی های مثبت 

  • یک سال گارانتی رایگان
  • امکان ایجاد دفاتر و دوره‌های متعدد مالی
  • امکان تعیین ۵ نرخ برای فروش یک کالا
  • اخذ و چاپ فاکتور فروش مطابق با فرمت ارائه‌شده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی
  • تهیه صورت عملکرد سود و زیان و ترازنامه استاندارد
  • تعریف حساب‌های بانکی متعدد
  • تعریف و نگهداری اطلاعات مشتریان

ویژگی های منفی  

این نرم افزار چون در سه سطح مختلف ارائه شده است ممکن است مشکلات آن هم با یکدیگر متفاوت باشد ولی با توجه به گزارشات کاربران ، در رافع ۸ مشکلاتی نظیر پیچیدگی در بخش انبار نرم افزار، سرعت‌ پایین و تنوع پایین گزارش‌ها موجود است.

۱۲٫ نرم افزاری حسابداری پیوست

نرم افزار پهید یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده نرم افزار حسابداری در ایران است. امروزه سازمان ها و مؤسسات عمومی نیز از پیوست برای مدیریت تراکنش های مالی خود استفاده می کنند. این سیستم نرم افزاری از زیرسیستم های مختلفی تشکیل شده است که می توانید بنا به نیاز خود آنها را خریداری کنید. این زیرسیستم ها شامل حسابداری، اموال، موجودی ها و کالاها، خزانه، قراردادها و قراردادها، تجارت، ساخت و تولید، هلدینگ، ارز، حسابداری دولتی و بودجه و اعتبارات می باشد. این نرم افزار دارای رابط کاربری مناسب بوده و خروجی اسناد حسابداری برای ارسال به اداره امور مالیاتی و دارایی مناسب می باشد. این سیستم نرم افزاری عموما برای شرکت های بزرگ توصیه می شود.

ویژگی های مثبت

  • امکان انتقال اطلاعات اسناد حسابداری بین شرکت‌ها
  • فرم چاپی دفتر روزنامه بر اساس دفتر چاپی استاندارد
  • ارائه دفاتر حساب‌های عوارض و مالیات بر ارزش افزوده
  • ارائه خلاصه سند ماهانه برای ارائه دفاتر و اسناد به‌صورت مکانیزه به سازمان امور مالیاتی
  • ارائه صورت‌های مالی اساسی شامل ترازنامه و سود و زیان با تنظیمات دلخواه

ویژگی های منفی

این نرم افزار به علت پیچیدگی سیستم برای شرکت های کوچک و متوسط توصیه نمیشود. این نرم افزار نسخه فروشگاهی ندارد و متاسفانه بنابر گزارشات کاربران پشتیبانی خوبی برای کاربران ندارند و از این جهت نارضایتی های زیادی به همراه دارند.

۱۳٫نرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس در سال ۱۳۹۳ اقدام به تولید و ارائه نرم افزار حسابداری پار میس کرده است.نرم افزار پارمیس به علت داشتن نسخه موبایلی بسیار میان مدیران مالی محبوب است چون میتوانند در گوشی همراه خود در هر مکانی سیستم های حسابداری خود را تهیه نمایند. رنم افزار های ارائه شده توسط این شرکت به شرح زیر میباشد:

  1. پارمیس پرو: مخصوص کسب‌وکارهای متوسط و کوچک
  2. پارمیس استار: مخصوص کسب‌وکارهای بزرگ و سازمان‌ها
  3. پارمیس ۳۶۰: راهکار ابری برای کسب‌وکارهای کوچک

این نرم افزار چون رابط کاربری ساده ای را دارد به خوبی میان کسب و کار های کوچک و حسابداران تازه کار جا افتاده است.

ویژگی های مثبت 

  • امکان اختصاص ۳ شماره و یک شماره عطف به هر سند
  • امکان ایجاد سند افتتاحیه به‌طور خودکار از روی سند اختتامیه سال قبل
  • امکان مشخص کردن افراد امضاکننده پای گزارش‌ها و اضافه کردن امضاکنندگان به‌صورت نامحدود
  • تعریف سرفصل‌ها در یک سطح گروه، یک سطح کل، بی‌نهایت معین، بی‌نهایت تفصیلی و بی‌نهایت تفصیلی شناور
  • امکان ارائه گردش حساب‌ها بر اساس کلیه سطوح حسابداری
  • امکان معرفی و نگهداری اسناد و حساب‌های چند شرکت مختلف با تعداد نامحدود به‌صورت مجزا روی یک سیستم

ویژگی های منفی  

این نرم افزار بای کسب و کار های بزرگ توصیه نمیشود زیرا پاسخگو نیاز شرکت های بزگ با تراکنش های مالی بالایی نیست.

سخن آخر: 

ما سعی کرده ایم نرم افزاری کاربردی ارائه دهیم که جامع و مفصل در مورد پیاده سازی نرم افزار حسابداری باشد. هدف ما از راه اندازی این نرم افزار تهیه نرم افزار مناسب برای کسب و کار شما با دید باز است. در وب سایت رسمی، می توانید با هر نرم افزاری آشنا شوید و دموی این نرم افزار را مشاهده کنید. سعی کنید بهترین و جدیدترین نرم افزار را با توجه به نیازهای کاری خود انتخاب کنید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید. از اینکه به مقاله مقدماتی ما در مورد نرم افزار حسابداری نگاه کردید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *