بهترین ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه‌ های اجتماعی

بهترین ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

    اگر اشتباه نکنم حدود سه یا چهار سال پیش وقتی در وب انگلیسی به دنبال ابزار مدیریت اینستاگرام در اهواز و شبکه های اجتماعی بودم، ابزارهای مختلفی را پیدا کردم و متوجه شدم که هیچکس به کاربر ایرانی خدمت نکرده است یا خرید مهارت های آنها بسیار گران است. به ایرانیان بر خلاف انتظار، از دست دادم.

    خوشبختانه امروز شرایط تغییر کرده است و بسیاری از کارآفرینان ایرانی نیز ابزارهایی ساخته اند که فرآیند بازاریابی در این رسانه ها را برای ما بسیار آسان می کند. بنابراین، در این مقاله می خواهم بهترین ابزارهای موجود در وب فارسی و انگلیسی را که برای همه کاربران وب فارسی مفید است، به شما معرفی کنم. با من همراه باشید.

    بهترین ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی کدام است؟

    بهترین ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی کدام است؟

    دوستان، قسمت اول مقاله به معرفی ابزارهایی می پردازد که برای طرفداران ایرانی مفید خواهد بود. در قسمت دوم، من به سراغ ابزارهای محبوب در وب انگلیسی خواهم رفت. اگر خارج از کشور هستید می توانید از آنها کمک بگیرید.

    • اینستاگرام،
    • تلگرام،
    • توییتر،
    • فیسبوک،
    • پینترست،
    • لینکدین،
    • آپارات،
    • ایتا،
    • بله،
    • سروش،
    • یوتیوب،
    • تامبلر

    نکته جالب این است که نوین هاب امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد تا به شما در مدیریت شبکه های اجتماعی کمک کند. به عنوان مثال، شما می توانید با چندین حساب وارد شوید، می توانید پیام های مستقیم خود را دسته بندی کنید و به راحتی به آنها پاسخ دهید و غیره.

    ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نوین هاب

    همچنین مزیت مهم این ابزار این است که به شما امکان می دهد از نسخه رایگان استفاده کنید و در صورت رضایت از آن به نسخه پولی سوئیچ کنید.

    ۲- ترلو (Trello)

    ترلو (Trello) در واقع یک ابزار مدیریت پروژه (کار تیمی) و تقویم محتوا است. با توجه به تجربه چندین ساله در “کسب و کار اینترنتی” می توانم به شما تضمین دهم که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران از این ابزار استفاده می کنند. به خصوص پس از کرونا، استفاده از این ابزار به شدت افزایش یافته است. با این حال، ترلو (Trello) به شما این امکان را می دهد که از بسیاری از ویژگی های آن بدون پرداخت هیچ هزینه ای استفاده کنید و تنها زمانی باید نسخه پولی آن را دریافت کنید که اندازه کسب و کار شما بزرگ شود و نیاز بیشتری داشته باشد. البته نسخه پولی آن را می توان به صورت ارزی و دلاری خریداری کرد و شاید خرید آن برای ایرانی ها چندان منطقی نباشد.

    ابزار ترلو برای مدیریت پروژه و تسک

    با استفاده از این ابزار می توانید تعدادی جدول مختلف ایجاد کنید و در آنها تعریف کنید که مثلا هفته آینده چه محتوایی را در شبکه اجتماعی خود منتشر کنیم. همچنین تعیین کنید که هر فرد در گروه چه اقداماتی را انجام دهد یا چه محتوایی را پست کند. به لطف «تجربه کاربری» بسیار جذاب این ابزار و سادگی آن، می توانید با کمترین دانش تخصصی در دنیای وب از آن کمک بگیرید.

    ۳- تسکولو (Taskulu)

    بار دیگر این افتخار را دارم که ساز ایرانی را معرفی کنم! در واقع تسکولو (Taskulu) تا حدودی شبیه ترلو (Trello) است و به خصوص پس از اینکه ترلو (Trello) شروع به آزار کاربران ایرانی کرد، بسیاری از مخاطبان وب فارسی به این ابزار روی آوردند.

    ابزار مدیریت پروژه تسکولو

    نکته مهم این است که این ابزار ویژگی های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که اگر کسب و کار شما کوچک است می توانید به صورت رایگان از آنها استفاده کنید. البته اگر بخواهیم مقایسه ای منصفانه داشته باشیم قطعا ترلو گزینه های بیشتری نسبت به تسکولو دارد، اما با توجه به ایرانی بودن و نداشتن مسائلی مانند تحریم، احتمالا استفاده از تسکولو کاملا منطقی خواهد بود.

    ۴- گوگل درایو (Google Drive)

    باز هم، اگر هدف شما یک ابزار مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی نیست، بلکه یک تقویم محتوا است، گوگل درایو (Google Drive) به شما کمک خواهد کرد. در واقع، اگر فقط یک جیمیل دارید، گوگل چندین ابزار ارائه می دهد که محتوای آن ها در حساب جیمیل شما و در سیستم گوگل درایو ذخیره می شود.

    به عنوان مثال، می‌توانید یک کار هفتگی در این ماه در تقویم گوگل درایو (Google Drive) تنظیم کنید و همچنین با اشتراک‌گذاری پیوند، بقیه اعضای تیم را در مورد هر قسمت از تقویم مطلع کنید.

    یا در صورت تمایل می توانید یک برنامه زمانی جدید برای ارسال ایمیل به اعضای گروه تنظیم کنید. در مثالی دیگر، می‌توانید از Google Sheets برای ایجاد زمان‌بندی محتوای دقیق‌تر و به اشتراک‌گذاری آن‌ها با کاربران استفاده کنید. همچنین می توانید محتوایی را که برای آپلود نیاز دارید در اینستاگرام یا سایت گوگل درایو خود آپلود کنید و برای دانلود و آپلود در اینستاگرام، دسته “بازاریابی اینستاگرام” را یاد بگیرید.

    تصویر فضای گوگل شیت (google sheet) برای تقویم محتوا

    مهمترین مزیت ابزارهای گوگل درایو (Google Drive) و به طور کلی گوگل این است که به شما امکان استفاده رایگان از آنها را می دهد. البته اگر حجم فایل شما از ۱۵ گیگابایت بیشتر باشد، گوگل درایو شما را مجبور به خرید یک بسته اشتراک می کند.

    ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خارجی

    خوب، من می خواهم به قسمت دوم مقاله بروم. در واقع در این قسمت فقط با ابزارهایی آشنا می شویم که در کشورهای دیگر ساخته و استفاده می شوند. ۲ نکته مهم در مورد این ابزارها وجود دارد. شاید برخی از آنها قبلاً کاربران ایرانی را تحریم کرده باشند و برخی دیگر ممکن است در آینده این کار را انجام دهند.

    به عنوان مثال ماه گذشته ابزاری که در دنیای «سئو و بهینه سازی وب سایت» با نام GTMETRIX شناخته می شود و به کاربران کمک می کند تا سرعت وب سایت را افزایش دهند، کاربران ایرانی را مسدود کرد.

    دوم اینکه به نظر من خرید یکی از این دستگاه ها برای کاربران ایرانی مناسب نیست. برای مثال شاید برای کاربری در آمریکا که با ابزار مدیریت شبکه کار می کند، پرداخت ۵۰ دلار در ماه بسیار منطقی و مناسب باشد. اما وقتی صحبت از پرداخت این قیمت به دلار در ایران می شود، می دانیم که برای بسیاری از شرکت های ایرانی جوابگو نیست. بنابراین بهتر است در ابتدا سراغ آنها نروید یا به سراغ ابزارهایی مانند بافر بروید که معمولا پلان کوچکی دارد اما رایگان است.

    ۵- Buffer

    اگر بخواهیم بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی را ارائه دهیم، بافر قطعا یکی از سه ابزار برتر خواهد بود. در واقع این ابزار در اینترنت انگلیسی بسیار محبوب است و بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده می کنند. نکته اصلی این است که نسخه رایگان Buffer به شما امکان می دهد از چندین ویژگی استفاده کنید و آنها را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

    به عنوان مثال، در نسخه رایگان، می توانید محتوایی ایجاد کنید تا به مرور زمان منتشر شود. اما در عین حال، نسخه رایگان دارای محدودیت هایی است. به عنوان مثال، نمی توانید به عنوان چند کاربر وارد سیستم شوید یا از قابلیت های آنالیز رسانه های اجتماعی آن استفاده کنید. با توجه به امکانات تا حدودی بهتر نسخه رایگان، در صورتی که از نظر تحریم با این ابزار مشکلی نداشته باشیم، می توانیم در ایران نیز از آن استفاده کنیم.

    ۶- Hootsuite

    خوب، صادقانه بگویم، Hootsuite به عنوان وعده و شماره ۱ بازار ابزارهای اجتماعی عمل می کند و امکانات زیادی را به کاربران انگلیسی ارائه می دهد. اما با توجه به اینکه بعد از ۱ ماه باید هزینه هنگفتی برای خرید آن پرداخت کنید، مسلماً استفاده زیاد از آن منطقی نخواهد بود.

    ۷- sproutsocial

    ابزاری فوق العاده جذاب با تجربه کاربری قوی و البته قابلیت های خلاقانه که در نهایت به دلیل هزینه های بالا برای کاربران ایرانی چندان کارآمد نیست. در واقع این ابزار دقیقاً مشابه ابزار Hot Suite است، به شما این امکان را می دهد که به مدت یک ماه به صورت رایگان از امکانات آن استفاده کنید، اما در نهایت اگر بخواهید به طور دائم از آن استفاده کنید باید چیزی بین ۸۰ تا ۱۰۰ بپردازید. دلار در ماه در هر صورت، اگر قصد پرداخت این هزینه را دارید، بدانید که این ابزار حتی همان قابلیت های ابزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

    مقدمه ای کوتاه بر ابزار مدیریت اینستاگرام و رسانه های اجتماعی

    تا اینجا با بهترین ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه های اجتماعی آشنا شدیم. با توجه به اینکه خیلی ابزارهای دیگه هم هست که برای کاربران ایرانی مفید نیست یا حداقل من ابزار مفید دیگه ای نمیشناسم بقیه رو به اختصار بهتون میگم و بعد یکی رو که در شبکه ها موجوده اشاره میکنم. به ابزارهای مفید منافع اجتماعی.

    ابزارهای مدیریت اینستاگرام و رسانه های اجتماعی

    Agora Pulse: ابزاری جذاب برای برنامه ریزی داستان، فعالیت رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل رقبا.

    Sendible: ابزاری برای مدیریت شبکه های اجتماعی که مخصوصاً برای آژانس ها و کسب و کارهایی که مشتریان زیادی دارند و نیاز دارند صفحات خود را به صورت سیستماتیک و برنامه ریزی شده مدیریت کنند مفید است.

    eClincher: ابزار دیگری که ویژگی‌های صرفه‌جویی در زمان مانند زمان‌بندی محتوا، مدیریت دستورالعمل‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

    Social Pilot: ابزاری نسبتا مناسب و ارزان که ارسال به موقع و ویژگی های مشابه را ارائه می دهد.

    CoSchedule: من هیچ تجربه ای با این ابزار ندارم، اما بر اساس آنچه به صورت آنلاین نوشته شده است، یکی از بهترین ابزارهای “تقویم کاربردی” و رسانه های اجتماعی موجود است. این ابزار همچنین بدون تبلیغات است.

    MavSocial: گفته می شود این ابزار هم نسخه رایگان دارد و هم ویژگی هایی مانند انتشار Thread و موارد دیگر.

    ابزار‌های دیگر برای ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

    خب، همانطور که گفتم، اجازه دهید چند ابزار مفید را برای مفیدتر کردن مقاله به شما معرفی کنم. نه واقعا ابزارهای مدیریت محتوای اجتماعی، بلکه ابزارهایی برای بازاریابی بهتر در رسانه های اجتماعی!

    ابزار‌های دیگر برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

    کاوان، زلکا، داتک و نیوزباکس و برای گوش دادن به شبکه های اجتماعی

    چند سالی است که چیزی به نام گوش دادن اجتماعی در راهکارهای بازاریابی اینترنتی وجود دارد! در واقع از آنجایی که امروزه بسیاری از مخاطبان نظرات مثبت و منفی خود را در مورد برندها در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، هر برند قوی باید سطح فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی را به دقت زیر نظر داشته باشد. چرا؟ اطمینان حاصل کنید که کاربر در مورد آن نظر منفی نمی دهد و نظر منفی برای برند تبدیل به یک بحران می شود.


    همچنین برند باید نظرات مثبت را زیر نظر داشته و به آنها پاسخ دهد تا حس خوبی در مشتری ایجاد کند. اکنون ابزارهایی به نام ابزارهای شنیداری اجتماعی در اینجا برای رفع این نیاز ایجاد شده است. این ابزارها به شما کمک می کنند تا عبارات مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام و غیره پیدا کنید، به عنوان مثال، اگر امروز نظری در اینستاگرام ارسال شده باشد و نام برند شما در آن باشد، ابزار به شما اطلاع می دهد.


    علاوه بر این، برخی افراد از این ابزارها برای ارائه بازخورد استفاده می کنند. به این ترتیب برند کلمات مرتبط با کسب و کار خود را کنترل می کند و پس از انتشار در بدنه کار به آنجا رفته و با انتشار یک ایده، ایده بازاریابی یا یک ایده کاربردی، برند خود را تبلیغ می کند. در وب فارسی سایت هایی مانند Newsbox، Zelka و Kavan ابزارهایی برای این منظور ایجاد کرده اند که می توانید از آنها استفاده کنید.

    BuzzSumo و marketing98 برای تجزیه و تحلیل رقبا

    خوب، ابزار مهم دیگری که برای بازاریابی رسانه های اجتماعی به آن نیاز دارید، ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا است. اکنون ابزارهایی مانند BuzzSumo در شبکه انگلیسی و ابزارهایی مانند marketing98 در شبکه فارسی به شما در این مسیر کمک می کنند.

    BuzzSumo و marketing۹۸ برای آنالیز رقبا

    ابزاری برای افزایش فالووردر اینستاگرام!

    یکی دیگر از مواردی که باید از آن آگاه باشید و بدیهی است که از آن استفاده نمی کنید ابزار “رشد فالوور” است! در واقع ابزارهایی مانند ربات نینجاگرام در وب وجود دارد که با فالو و آنفالو کردن خودکار صفحات دیگران به تدریج محصول شما را معرفی کرده و فالوور اینستاگرام شما را افزایش می دهد.

    با این حال، نکته اصلی این است که بر اساس الگوریتم های جدید اینستاگرام، چنین راه حلی اولاً خطر بسته شدن حساب شما را افزایش می دهد و در مرحله دوم باعث کاهش تعامل با حساب شما و کاهش قدرت صفحه شما می شود. پس فقط بدانید که نباید به دنبال چنین ابزارهایی باشید.

    کلام آخر

    خوب، ما به پایان مقاله رسیدیم. این مقاله بهترین نرم افزارها و ابزار مدیریت اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را برای کاربران ایرانی ارائه می دهیم. در نهایت اگر سوال یا نظری دارید در قسمت نظرات پذیرای شما هستیم.

    در واقع، اگر صاحب یک کسب و کار هستید و هنوز یک وب سایت طراحی نکرده اید، توصیه می کنیم از تجربه چندین ساله، حرفه ای و موفقیت آمیز طراحی فروشگاه اینترنتی در اهواز برای معرفی خدمات و کالاهای خود استفاده کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *