بررسی تکنیک های کاربردی سئو

آموزش 0 تا 100 سئو, روش های بهینه سازی سئو, تکنیک های سئو, آموزش تکنیک های سئو, بالا بردن سئو سایت وردپرس, راهکارهای seo را بررسی و تشریح نمایید, خرید سئو برای سایت, آموزش بالا بردن رتبه سایت در گوگل,تکنیک های کاربردی سئو

اگر از خواندن کتاب‌ها و مطالب طولانی در مورد تکنیک های کاربردی سئو برای بهینه‌سازی وب ‌سایت تان خسته شده‌اید، با اهواز توسعه همراه شوید تا تکنیک های سئو را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما شرح دهیم:

آموزش صفر تا صد سئو رایگان, آموزش سئو سایت pdf, آموزش رایگان سئو, آموزش سئو میهن وردپرس, آموزش 0 تا 100 سئو, اموزش سئو تاپ لرن, فیلم آموزش صفر تا صد سئو, آموزش سئو کارکوک

۱- منشن کردن (mention) :

منشن کردن برند در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و… که در آن تکیه ‌بر تبلیغات بر اساس لینک دادن نیست، بلکه بر اساس میزان تعریف از برند در کمپین‌های مختلف تبلیغاتی است. در این روش با تکیه ‌بر افزایش رضایتمندی کاربران در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌شود تا کاربران به سایت ما مراجعه کنند.

۲-  تحقیق کلمات کلیدی :

 با توجه به تغییرات اخیر گوگل تحقیق کلمات کلیدی دچار تغییراتی شده است که باید برای سئو کردن سایت به آن‌ها توجه داشت. معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز در این بحث قرار خواهد گرفت. تولید محتوا برای وب‌سایت یا بلاگتان، بدون شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند کاری بیهوده است. بدون هدف‌گذاری تأثیر فعالیت‌های شما بسیار پایین می‌شود و شناسایی کلمات هدف را باید حتی قبل از تولید محتوا انجام دهید. برای انتخاب بهترین کلمات باید سه سؤال ضروری را از خود بپرسید:

  1. کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو می‌کنند؟
  2. این کلمات چقدر برای شما درآمدزایی خواهد کرد؟
  3. در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟

ابزارهای گوناگونی برای شناسایی کلمات هدف و میزان جستجوی هریک از آن‌ها وجود دارد ولی در حال حاضر این فرآیند کمی پیچیده و دشوار شده است. تیم اهواز توسعه تلاش می‌کند، بهترین تکنیک های کاربردی سئوهای موجود برای شناسایی کلمات هدف و مهم‌ترین اشتباهات رایج در استفاده از این کلمات را به شما معرفی کند.

چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟, بالا بردن وبلاگ, رتبه سئو, خرید سئو برای سایت, سئو کاران, افزایش سئو سایت رایگان, سئو کار ماهر, سئو کار حرفه ایی, نرم افزار بالا بردن رتبه سایت در گوگل

۱- کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو می‌کنند؟

اولین سؤالی که در سئو از خود باید بپرسیم این است که در چه کلماتی باید جایگاه کسب کنیم. در اولین قدم بر اساس تجربه و دانش خود فهرستی از کلمات ارزشمند تهیه کنید، ولی ممکن است انتخاب ما با فرهنگ عمومی حاکم بر کاربران تفاوت داشته باشد. شما به دنبال راه‌هایی برای تعیین میزان محبوبیت این کلمات در میان اکثر کاربران هستید…

Keyword Planner، بررسی میزان جستجوی کلمات :

Keyword Planner توسط گوگل و به‌عنوان یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords طراحی و معرفی‌شده است. هدف اصلی این ابزار کمک به افرادی است که قصد دارند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند. شما می‌توانید کلمات کلیدی موردنظر خود را در آن وارد کرده و میزان جستجو، سطح رقابت و هزینه موردنیاز برای تبلیغات را دریافت کنید.
بعد از استفاده گسترده متخصصین سئو. از این ابزار، گوگل نیز متوجه شد و شرایط استفاده از آن را دشوار کرد. در حال حاضر تنها زمانی به اطلاعات دقیق جستجو دسترسی خواهید داشت که یک کمپین تبلیغاتی فعال در گوگل ادوردز داشته باشید.

پیشنهادات گوگل هنگام جستجو را جدی بگیرید!

یکی از روش‌های یافتن کلمات ارزشمند، جستجوی عبارات موردنظر خود در گوگل است. وقتی‌که شروع به جستجو کردن می‌کنید، گوگل پیشنهادات مرتبط با عبارت جستجو شده توسط شمارا نمایش می‌دهد. این پیشنهادات بر اساس جستجوهای انجام‌شده توسط اکثریت کاربران در گوگل است. به‌عبارتی‌دیگر پیشنهادات گوگل هنگام جستجو پرطرفدارترین عبارات جستجو شده در گوگل هستند و باید آن‌ها را جدی گرفت!

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  بهترین افزونه سئو وردپرس – 20 پلاگین رایگان سئوی وردپرس

۲- این کلمات چقدر برای شما درآمدزایی خواهد کرد؟

برخی مواقع تعداد بالای جستجوی یک کلمه موجب می‌شود که به هدف اصلی ما تبدیل شود درحالی‌که این کلمه ازنظر اقتصادی مناسب زمینه کاری ما نیست! به‌عنوان نمونه فرض کنید که شما یک شرکت خدماتی در زمینهٔ تعمیرات موبایل و تبلت دارید، هنگام بررسی کلمات کلیدی متوجه می‌شوید که عباراتی مانند موبایل یا تبلت جستجوی بسیاری بالایی دارند و فکر می‌کنید که این‌ها می‌توانند برای شما ارزش‌آفرین باشند.

اما تنها کلماتی برای ما دارای ارزش هستند که بتوانیم آن‌ها را به پول تبدیل کنیم و از آن‌ها درآمدزایی کنیم؛ کاربری که کلمات مرتبط با موبایل را در گوگل جستجو می‌کند، خیلی بعید است که به دنبال تعمیر گوشی همراه خود باشد و حتی اگر شما در رتبه یک گوگل باشید سایت شمارا انتخاب نخواهد کرد. اگر هم انتخاب کند به‌سرعت از آن خارج خواهد شد.

روی کلمات طولانی‌تر، سرمایه‌گذاری کنید!

 عموماً جستجوهای کاربران بیش از سه کلمه است!

امروزه فرهنگ جستجو در گوگل، بسیار نسبت به گذشته تغییر کرده است و کاربران دریافته‌اند که جستجوی عبارات طولانی پاسخ بهتری از طرف گوگل دریافت می‌کند.

این عادت به‌قدری همه‌گیر شده است که هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد جستجوهای کاربران را عبارات سه تا شش‌کلمه‌ای تشکیل می‌دهد.

شاید مهم‌ترین دلیل شکل‌گیری این فرهنگ را بتوان بخش پیشنهادات گوگل هنگام جستجو دانست زیرا به‌محض آنکه کاربر شروع به جستجو می‌کند با پیشنهاداتی مواجه می‌شود که عموماً طولانی بوده و به موضوعی مشخص اشاره دارند.

همچنین تنوع محتوای موجود بر روی اینترنت موجب می‌شود، کاربران با استفاده از ترکیبات طولانی‌تر موضوع دقیق جستجوی خود را برای گوگل مشخص کنند.

این فرهنگ می‌تواند برای ما یک فرصت باشد؛ زیرا تعداد جستجوی این کلمات در گوگل پایین است (تنوع عبارات زیاد است) درنتیجه رقابت در کلمات کلیدی طولانی و هدف‌گذاری روی آن‌ها بسیار ساده‌تر شده است.

عده کمی به این فکر افتاده‌اند که روی عبارات کم جستجو هدف‌گذاری کنند درحالی‌که همین عبارات کم جستجو دقیقه معرف نیاز کاربران هستند.

۳- در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟

فاکتور سوم برای سنجش ارزش کلمات کلیدی، میزان رقابت است! برای سنجش میزان رقابت راه‌های زیادی در دسترس نیست؛ شاید بهترین راه برای انجام این کار جستجوی عبارت موردنظر در گوگل و بررسی نتایج پیشنهادی توسط گوگل است.

مهم‌ترین رقبای شما همان‌هایی هستند که هم‌اکنون جایگاه خوبی در نتایج گوگل دارند. برای بررسی رقبای خود به موارد زیر توجه کنید:

  • کلمات جستجو شده چقدر به‌عنوان صفحه شباهت دارد؟
  • سایت رقیب شما یک سایت تخصصی است یا عمومی؟
  • رتبه الکسا؟ و جایگاه کلی این سایت چطور است؟
  • طراحی داخلی و گرافیکی سایت چگونه است؟
  • میزان فعالیت کاربران و ارسال دیدگاه یا اشتراک‌گذاری را ارزیابی بررسی کنید!

صفحه اصلی سایت در این کلمات جایگاه مناسب کسب کرده یا یکی از صفحات داخلی؟ هر یک از این عوامل می‌توانند بر رقابت‌پذیری کلمات کلیدی تأثیرگذار باشند، ولی تبدیل این فاکتورها به یک معیار مقایسه‌ای کمی دشوار است. در حال حاضر ابزارهایی هستند که میزان رقابت در یک کلمه و میزان اعتبار یک سایت را مشخص می‌کنند که در میان آن‌ها سایت (kwfinder) اطلاعات کامل‌تری به شما ارائه می‌دهد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  نحوه کار با سئو

محتوای سئو شده

۳- بررسی سرورهای کلاد Cloud و بررسی تأثیر آن‌ها در سئو :

سرورهای کلاد با نزدیک کردن زمان در دسترس بودن سایت به ۹۹% و افزایش سرعت پاسخگویی سرور تأثیر زیادی در سئو  می‌گذارند.

  • معرفی الگوریتم ‌های گوگل و مهم‌تر از آن معرفی راه‌هایی از سئو کلاه‌سیاه که منجر به جریمه سایت می‌شود نیز بسیار حائز اهمیت است.
  • با توجه به عدم تأثیر مثبت بسیاری از روش‌های دریافت بک لینک، در بحث تکنیک های سئو تکنیک های مثبت دریافت بک لینک را هم توضیح خواهیم داد.

۴- تکنیک های کاربردی سئو , روش‌های ساخت بک لینک :

شاید اولین روشی که برای ساخت بک لینک به ذهن برخی از ما می‌رسد، خرید بک لینک باشد ولی اتفاقاً این کار آخرین گزینه ما خواهد بود. خرید بک لینک هزینه بالایی دارد. همچنین، ریسک جریمه شدن توسط گوگل را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد…

بهترین راه، استفاده از روش‌های رایج ساخت بک لینک است که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

۱- کسب بک لینک از طریق تولید محتوای ارزشمند و هدفمند :

قطعاً بهترین و مؤثرترین روش برای ساخت بک لینک تولید محتوای باکیفیت و تخصصی است. زمانی که شما محتوایی کاربردی و جذاب که نیاز مخاطبین را به‌صورت کامل تأمین می‌کند، تولید می‌کنید به مرجعی قابل‌اعتماد در آن موضوع تبدیل می‌شوید.

سایت‌های بسیاری هستند که برای تهیه خوراک اولیه مطالب خود و همچنین برای تائید صحبت‌های خود یا برای راهنمایی کاربران وب‌سایت شما را پیشنهاد خواهند داد؛ که برای موتورهای جستجو، پیامی جز مفید بودن سایت شما نخواهد داشت!

از میان ایده‌هایی که ممکن است برای تولید محتوا داشته باشید، اهواز توسعه مطالب آموزشی را به شما پیشنهاد می‌کند؛

برای این‌که معمولاً محتوای آموزشی شانس بیشتری برای گرفتن بک لینک از سایت‌های دیگر دارد و این نوع لینک‌ها عموماً در بخش نظرات سایت‌های دیگر یا در فروم ها (انجمن‌ها) تخصصی، میان کاربران ردوبدل می‌شود؛

اما برای تولید محتوای آموزشی به نکاتی که در زیر به آن اشاره می‌شود توجه کنید:

  1. مطالب آموزشی خود را بابیان ساده و قابل‌فهم منتشر کنید.
  2. از تصویر و ویدیو برای درک بهتر موضوع آموزشی استفاده کنید.
  3. حتماً قسمتی را برای ارسال دیدگاه کاربران در نظر بگیرید و به‌خوبی پاسخ گوی آن‌ها باشید. (این کار باعث ایجاد تعامل بیشتر کاربران با یکدیگر می‌شود)
  4. به جای تولید چند آموزش کوتاه و پراکنده و گاهی غیر مرتبط، یک آموزش جامع و دقیق، به‌صورت پیوسته ارائه کنید.

۲- در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و بک لینک بگیرید!

امروزه همه ما به‌خوبی می‌دانیم که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ارتباط مستقیم با مشتریان می‌تواند بر تکنیک های کاربردی سئو سایت نیز تأثیرگذار باشد. یکی از دلایل این تأثیرگذاری حضور چشمگیر مخاطبان ما در شبکه‌های اجتماعی و نیز حجم بالای مطالبی است که به‌ صورت روزانه در شبکه‌های شبکه اجتماعی بازنشر می‌شوند که موجب ساخت بک لینک رایگان برای صفحات داخلی می‌شود.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد  بک لینک ها چگونه بر سئو تأثیر می‌گذارند؟

ساخت بک لینک

تکنیک های کاربردی سئو خطرناک برای ساخت بک لینک :

در کنار تکنیک های کاربردی که در این مقاله معرفی شد، روش‌هایی برای ساخت بک لینک وجود دارند که از گذشته بسیار رایج بوده است ولی امروز ارزش و جایگاه خود را ازدست‌داده‌اند.
تیم اهواز توسعه در این بخش لیستی از آن‌ها را برای شما تهیه‌کرده است:

  1. ساخت چندین بلاگ در سایت های مختلف و بازنشر مطالب در آن ها با هدف ساخت بک لینک
  2. فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و انتشار اتوماتیک مقالات در آن‌ها
  3. ثبت سایت در دایرکتوری‌ها و سایت‌های تبادل لینک
  4. تبادل لینک با سایت‌های کم‌ارزش و غیر مرتبط به تعداد زیاد
  5. استفاده از ابزارهای رایگان یا غیر رایگان برای ساخت بک لینک انبوه
  6. ایجاد حساب کاربری در سایت‌ها و انجمن‌های مختلف بدون فعالیت و تولید محتوا باهدف درج لینک در پروفایل شخصی
  7. ارسال نظرات به‌صورت انبوه با استفاده از ربات یا به‌صورت دستی

چرا ساخت بک لینک بی‌ارزش خطرناک است؟

گوگل برای مبارزه با اسپم (spam) و خرید بک لینک، الگوریتم‌های مختلفی را معرفی کرده است. در این میان الگوریتم پنگوئن باهدف بررسی سلامت لینک سازی سایت‌ها معرفی شده است که وظیفه پنگوئن شناسایی و جریمه سایت‌هایی است که با خرید بک لینک یا استراتژی های فریبنده برای خود لینک سازی می‌کنند است.

الگوریتم پنگوئن

تکنیک های کاربردی سئو در گوگل تنها با شناخت گوگل ممکن است!

گوگل یک هدف کاملاً روشن دارد کاربر با جستجوی یک عبارت در گوگل به ترتیب سایت‌هایی که بیشترین ارتباط را با واژه او دارند را بیابد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که گوگل رتبه بالا را به سایتی می دهد که مطالب سایت آن با خواسته درصد بالاتری از کاربران یکی باشد؛

مثلاً وقتی شما عبارت برنامه‌نویسی اندروید را جستجو می‌کنید. بیشتر سایت‌های به نمایش درآمده آموزشی هستند زیرا که بیشتر کاربرانی که عبارت برنامه‌نویسی اندروید را جستجو کرده‌اند به دنبال آموزش برنامه نویسی اندروید بوده‌اند.

این امر موجب می‌شود که تکنیک های کاربردی سئو کردن یک سایت که به برنامه نویسی اندروید می پردازد و می خواهد از طریق رتبه گوگل سفارش برنامه نویسی بگیرد چالش‌برانگیز شود. آموزش و یادگیری سئو

سئو چیست

یک مجموعه، نیازمند استفاده از مجموعه تکنیک های کاربردی سئو و اطلاعات است و بکارگیری اطلاعات محدود برای سایت شما بسیار خطرناک است. قبل از انجام هرگونه تغییر در ساختار یا محتوای سایت خود تحقیقات کاملی در این زمینه انجام داده و همه جوانب را به خوبی بررسی کنید. اهواز توسعه با فراهم آوردن مجموعه کامل از راهکار ها و روش‌های متنوع بهینه‌سازی سایت، همراه شما در این مسیر خواهد بود.

مشاوره با متخصصین سئو و مطالعه مقالات معتبر اهواز توسعه نیز می‌تواند احتمال بروز خطا و یا جریمه از طرف گوگل را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *